Депутати от БСП дискутираха проблеми на образованието с учители от Пазарджишко

Присъстваха учители от учебни и детски заведения от цялата област, които поставиха редица въпроси и проблеми пред депутатите

По инициатива на парламентарната група на „БСП за България“ в Пазарджик се проведе среща-дискусия на тема „Делникът на образованието” с участието на народните представители от левицата Веска Ненчева, Йордан Младенов, Надя Клисурска-Жекова и Славчо Велков. Срещата, която бе организирана от Областния съвет на БСП в Пазарджик, бе открита от областния председател на социалистите Петя Цанкова, която е старши учител по математика.

Присъстваха учители от учебни и детски заведения от цялата област, които поставиха редица въпроси и проблеми пред депутатите. Бяха изразени притеснения от липсата на нормативна уредба относно стипендиите, които учениците от 8-мите класове ще получават за първи път, притеснения от закъсненията на учениците, тъй като в новия закон за образованието няма понятие “закъснение“ и няма графа, където да се пишат тези закъснения. Министерство на образованието няма ясна позиция по този въпрос, а в много училища преподавателите пишат закъснения, което е в противоречие със закона.

Учителите, присъствали на срещата, изразиха опасения от едносменния режим, към който трябва да преминат училищата, както и от липсата на ресурси, за въвеждането на електронния дневник в учебните заведения. Заетите в сферата на образованието коментираха и неяснотите при получаването на медицинска бележка за отсъствие при болест, тъй като личните лекари не искали да се съобразяват с новото изискване на МОН и попълвали от старите образци на бележки. „Няма никаква координация между Министерство на здравеопазването и МОН”, негодуваха учителите.

„Преподавателите все повече се превръщат в чиновници”, бе следващият коментар за проблемите в образованието и присъстващи дадоха пример с т.нар. портфолио, което повече се възприема като чиновническа бюрокрация, отколкото като необходимост в учебния процес. Учителите споделиха че се увеличават децата със специални образователни потребности и има недостиг от ресурсни учители. А работещите в детските градини учители изказаха недоволство от големия брой деца по стандартите за формиране на групи, което прави непълноценна работата с тях. Участниците в дискусията се обявиха и срещу финансирането на частните училища и изразиха несъгласие  с новите учебни програми.